یکشنبه ۲۵ شهریور ۰۳

پركاربرد ترين مصالح ساختماني در ايران

صنعت ساخت و ساز يكي از صنايع رو به پيشرفت در جهان است اما سيمان از گذشته تاكنون به عنوان اصلي ترين مصالح كاربردي در ساخت و ساز شناخته مي شود و مي توان با استفاده از آن سازه هاي متنوعي را ايجاد كرد. سيمان ماده اي معدني بوده و در بخش هاي مختلفي از جهان استخراج مي شود. با تركيب سيمان و ساير تركيبات معدني، ماده اي چسبنده توليد شده و مي توان با استفاده از آن مصالح ساختماني پيش ساخته مختلفي نيز توليد نمود. از ملات سيمان نيز براي چسباندن اين مصالح به يكديگر استفاده مي شود. ما در ادامه مطالبي در خصوص قيمت سيمان و بلوك سبك را ارائه نموده ايم.

 

 

انواع سيمان

سيمان انواع اقسام مختلفي دارد كه هر يك از انواع آن از نظر ويژگي هاي خاصي با يكديگر متفاوت هستند و مي توانيد مناسب ترين مورد را از نظر ويژگي هاي كيفيتي براي استفاده خود انتخاب كنيد. لازم به ذكر است كه فروشگاه هاي مختلفي در اين زمينه فعاليت مي كنند و در صورت انتخاب مركز فروش معتبر سيمان، هم در ميزان قيمت صرفه جويي كرده و هم از كيفيت آن اطمينان خواهيد داشت. همچنين ميتوانيد از قيمت سيمان رنگي نما ، زودگير كننده سيمان و قيمت حباب هواساز هم با خبر شويد.

 

b18_z73j.jpg

 

آشنايي با انواع سيمان

سيمان در انواع مختلفي روانه بازار شده و به همين دليل مي توانيد متناسب با خواسته خود بهترين نوع را جهت استفاده خريداري كنيد. هر يك از انواع سيمان ها را مي توان از جنبه هاي مختلفي با يكديگر تفكيك نمود و اصلي ترين دليل تفكيك آن: محلي است كه در آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سيمان سياه كه رنگ‌طوسي دارد پركاربردترين نوع سيمان است كه در امورات ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرد و معمولا آن را با ماسه مخلوط مي كنند. سيمان سفيد يكي ديگر از انواع سيمان ها است كه اين نوع، با پودر سنگ‌ مخلوط شده و معمولا براي ساخت بخش هاي مختلف داخل ساختمان و همچنين زيبا سازي ديوار ها استفاده مي شود. البته سيمان ها با توجه به نوع كيفيتي كه دارند نيز به انواع مختلفي دسته بندي مي شوند و به همين دليل سيمان در انواع اقسام مختلف وجود داشته و متناسب با محل استفاده خود خواهيد توانست نسبت به خريد اقدام كنيد. البته برند سيمان نيز باعث تفكيك سيمان ها مي شود و مي توانيد سيمان استخراج شده از معدن مورد نظر خود را براي خريد انتخاب كنيد.

 

قيمت سيمان

در هنگام خريد سيمان بايد حتما به موارد مختلفي دقت داشته باشيد كه قيمت يكي از اصلي ترين آنها به شمار مي رود. قيمت بلوك سيماني به موارد مختلفي بستگي دارد و به همين دليل نمي توان رقم خاصي براي ميزان قيمت آن در نظر گرفت.‌قيمت سيمان بر حسب كيلوگرم محاسبه مي شود و مي توانيد آن را به صورت فله اي يا پاكتي خريداري كنيد. سيمان فله اي معمولا براي انبوه سازي ها و ساخت خانه هاي سازماني و مسكوني كاربرد خواهند داشت كه باعث صرفه جويي در ميزان هزينه ها نيز مي شود. اما براي مصارف عمومي معمولا از سيمان هاي پاكتي استفاده مي شود و به همين دليل قيمت آن نيز برحسب پاكت محاسبه خواهد شد. در حالت كلي قيمت بتن آماده در قبال كارايي هاي عمده و مفيدي كه دارد ناچيز بوده و همگان امكان خريد آن را خواهند داشت. البته هر يك از انواع سيمان ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر دارند و براي خريد هريك نيز هزينه متفاوتي را بايد پرداخت كنيد.

 

 

 

سيمان و مصارف آن

سيمان اصلي ترين نوع مصالح ساختماني است كه قطعا با آن آشنايي داريد. سيمان ها كاربردهاي متعددي دارند و به دليل ساختار مستحكم و متنوع خود در بخش هاي مختلفي قابل استفاده خواهند بود. يكي از اصلي ترين مصارف آن مربوط به كارگاه هاي توليد مصالح سيماني است، به گونه اي كه اين مراكز اقدام به توليد انواع اقسام مختلف مصالح سيماني نموده اند كه پس از خشك شدن و دستيابي به مقاومت بالا، در ساختمان سازي مورد استفاده قرار خواهند گرفت. يكي ديگر از اصلي ترين مصارف سيمان، ساختمان سازي و كمك به چسباندن مصالح پيش ساخته از جمله بلوك هبلكس است. سيمان ماده اي كاملا چسبنده است و به همين دليل در صورت ساخت بنا از آن هيچ گونه نگراني بابت مقاومت سازه نخواهيد داشت. يكي از اصلي ترين ويژگي هاي سيمان را مي توان قابل استفاده بودن در شرايط مختلف دانست چرا كه هم مي توانيد آن را در فضاي خارجي و هم در فضاي داخلي سازه مورد استفاده قرار دهيد.

 

سيمان تيپ ?

سيمان تيپ ? يكي از انواع سيمان است كه در مقايسه با تيپ ? ميزان مقاومت كمتري خواهد داشت اما اين سيمان نيز به دليل داشتن مقاومت و شرايط استفاده مناسب مورد توجه قرار گرفته و مي توانيد بدون هيچگونه نگراني از آن استفاده كنيد. استفاده كردن از سيمان تيپ ? در ساختمان هاي حجيم مرسوم است و معمولا در ساختمان سازي بزرگ شاهد استفاده فراوان از آن هستيم. توجه داشته باشيد كه اين سيمان ديرتر از سيمان تيپ ? خشك شده و حرارت كمتري نيز خواهد داد. با اينكه مقاومت فشاري سيمان تيپ ? كمتر از تيپ ? است اما در انبوه سازي اين مسئله مشكلي ايجاد نكرده و مي توان پي ريزي ها را به وسيله آن انجام داد. اين نوع سيمان نيز در بسته بندي هاي ?? كيلوگرمي روانه بازار شده اند اما بر روي بسته بندي آن ليبل تيپ ? را مي توانيد مشاهده كنيد.

 

 

 

قيمت سيمان تيپ?

قيمت سيمان تيپ ? در مقايسه با سيمان پرتلند پايين تر است اما نمي توان رقم خاصي براي آن در نظر گرفت. مراكز مختلف فروش، قيمت متفاوتي براي سيمان هاي تيپ ? نيز در نظر مي گيرند و مي توانيد با شناسايي و بررسي آنها يكي از مراكز معتبر با قيمت مناسب را براي خريد انتخاب كنيد. شهر بتن يكي از مراكز فعال در زمينه فروش محصولات بتني است كه با خريد از اين شركت مي توانيد بهترين محصولات را با نازلترين قيمت ها تهيه كنيد. مسئولين اين شركت با كوتاه كردن دست واسطه هاي اضافي سعي بر اين دارند كه محصولات سيماني را با كمترين قيمت ها ارائه كرده و رضايت مردم را جلب نمايند. در اين مسير نيز موفق عمل كرده اند و امروزه شهر بتن يكي از معروف ترين مراكز فروش سيمان در كشور شناخته مي شود. كارشناسان زبده شركت به صورت ?? ساعته آماده ارائه خدمات پشتيباني بوده و مي توانيد راهنمايي هاي مورد نياز را از آنها دريافت كنيد.

 

برگرفته از سايت https://shahrebeton.com/

 

 

 

 

انواع آجر نسوز نما را بشناسيد

آجر نسوز سيليسي

متريال اصلي تشكيل دهنده اين نوع آجر نسوز سيليس است. خاك نسوز استفاده شده در اين نوع از آجرهاي نسوز حاوي سيليسيم دي اكسيد ، اكسيد آهن ، دي اكسيد تيتانيوم ، سديم اكسيد ، پتاسيم اكسيد ، آلومنيوم اكسيد مي باشد . آجر نما نسوز سيليسي داراي رسانايي گرمايي بالا و مقاوم در برابر نفوذ ذرات گاز مي باشد.

ويژگي ها ي آجر نما نسوز سيليسي :

•       داراي دماي ذوب بالا

•       توانايي تحمل فشار زياد

•       داراي مقاومت زياد نسب به سرباره هاي اسيدي

•       داراي ثبات ابعادي در دماهاي بالا

•       عدم پوسته پوسته شدن

مزايا و معايب آجر نسوز نما سيليسي:

•       داراي مقاومت زياد در برابر محيط ها و سرباره هاي اسيدي

•       ارزان بودن و فراواني مواد اوليه آن ها

•       داراي وزن حجمي كم و هدايت حرارتي بالا در مقايسه با ساير ديرگدازها

•       داراي مقاومت شوك حرارتي بالا در دماي 760 درجه سانتي گراد و انقباض بسيار ناچيز در اين دماها

•       داراي مقاومت شوك حرارتي پايين در تغييرات دمايي كمتر از 700 درجه سانتي گراد در داخل كوره

•       داراي مقاومت كم در برابر محيط هاي قليايي

•       داراي ضعف در برابر قرار گرفتن در مجاورت با سرباره هاي بازي

كاربرد آجرنسوز سيليسي:

•       كوره هاي گاز سوز توليد كك

•       كوره هاي فولاد سازي

•       كوره هاي سراميك سازي

•       كارخانه هاي توليد شيشه

آجر نسوز قليايي

براي توليد اين آجر از سيلسيم دي اكسيد و اكسيد منيزيم  استفاده مي شود و در گاهي موارد نيز  اكسيد آهن و اكسيد كروم به داخل آن ها اضافه مي شود تا موجب بالا رفتن توان حرارتي آن ها شود .

مزايا و معايب آجر نما نسوز قليايي:

1.      دير گدازي و دير گدازي تحت بار بالا

2.      داراي مقاومت زياد در برابر سرباره هاي قليايي

3.      داراي ضعف در مقابل شوك هاي حرارتي

4.      داراي انبساط حرارتي زياد و هدايت حرارتي بالا

5.      تمايل به دهيتراته شدن و در نتيجه مقاومت پايين در برابر بخار آب

6.      داراي ضعف در برابر محيط ها و سرباره هاي اسيدي

 

موارد كار برد آجرنسوز قليايي :

1.      كوره هاي دايره اي سيمان

2.      پوشش ديواره كوره هاي باز فولاد سازي

3.      بالاي كوره ذوب شيشه

4.      صنايع فلزات غير آهني

آجر نسوز صنعتي

به آجري كه داراي شكل هاي معيني مي باشد آجر نسوز صنعتي گفته مي شود كه آجر كوره نيز ناميده مي شوند و از لحاظ شكل ظاهري داراي دو دسته مي باشند . دسته  اول اين آجرنسوز داراي ابعاد و شكل استاندارد مي باشد كه مورد تائيد اكثر توليد كنندگان نيز مي باشد و از آن به عنوان ابعاد استاندارد در توليد آجر نسوز استفاده مي كنند . دسته دوم شامل آجر هايي مي باشد كه شكل خاصي دارند و به وسيله ي ماشين پرس توليد مي شوند و برخي از انواع آن ها نيز با استفاده از قالب گيري دستي توليد مي شود .

ابعاد آجر نسوز:

انواع آجر نسوز نما در ابعاد مختلف موجود است. تصميم گيري در مورد اندازه ممكن است به طيف وسيعي از عوامل، از جمله نسبت تناسب ساختمان يا حتي به كاركرد مورد انتظار آجر بستگي داشته باشد. آجرها اغلب براي كاربردهاي تزئيني و زيبايي شناسانه استفاده مي شود. اندازه و شكل هاي مختلف مي تواند براي ايجاد جذابيت بصري و عمق با يكديگر تركيب شوند.

منبع :  

https://www.bloglovin.com/@seomypassion12/9606237

https://telegra.ph/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D8%AC%D8%B1-%D9%84%D9%81%D8%AA%D9%88%D9%86--%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A2%D8%AC%D8%B1-%D9%84%D9%81%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-10-07

http://mcdonaldauto.ning.com/profiles/blogs/3053623:BlogPost:8222847

https://faizan12.mystrikingly.com/blog/567256a6925

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:23855703

https://abrupt-pullover-342.notion.site/876e3bd7d58f46de95d90c76e4544fd0

https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:20895720

https://justpaste.it/22va7

https://anotepad.com/notes/irycsqmj

https://sphere.social/hello/blogs/view/266517

https://www.liveinternet.ru/users/preston_borup/post487327418/

 

 

يكي از اين شركت‌ها كه مدعي است به صورت قانوني فعاليت مي‌كند، اعلام كرده است: «در قوانين اين شركت براي خريد به صورت اقساطي بسته به مدارك مشتري نيازي به ارائه ضامن نيست، شرايط اقساط بسته به توان مالي افراد تنظيم مي‌شود و از ? ماه تا ?? ماه براي تنظيم اقساط زمان باقي است. همچنين ميزان پيش پرداخت بسته به مدارك شغلي و مدارك سكونتي مشتري و خواست مشتري تعيين مي‌شود، تا افراد بدون فشار مالي بتوانند براي خريد اقساطي خودرو اقدام نمايند

شركت سايا خودرو برترين شركت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطي خودرو در ايران

تحويل خودرو در سريع‌ترين زمان ممكن نيز ادعاي ديگر اين شركت است كه علاوه بر اين اعلام كرده: «خريدار پس از پرداخت وجه اوليه و تحويل خودرو و پس از طي مراحل اداري در مدت زمان كوتاهي سندي به نام خود در اختيار خواهند داشت، تنها يك قرارداد رسمي براي پرداخت اقساط تنظيم مي‌شود

پژو پارس، پژو ???، سمند، چانگان، كوئيك، پژو ??? و هايما از جمله اين خودروها هستند كه در طرح فروش اقساطي شركت‌هاي مربوطه مي‌توان مشاهده كرد.

با اين حال، سود بالا در خريد اين خودروها، مبلغ قسط بالا براي خريد و محدود بودن اين طرح تنها براي تهراني‌ها از جمله انتقادات نسبت به طرح فروش اقساطي خودروهاي ايران‌خودرو است.

بخشي از كامنت‌هاي مخاطبان تجارت‌نيوز درباره اين طرح را در زير بخوانيد:

«من با ??مليون پس انداز چه ماشيني ميتونم بخرم؟؟؟
من فقط توان پرداخت ماهي يك مليون قسط رو دارم»

«والا به اون بالا دستي ها اعتماد نيست چه برسه به اين شركت هاي زفرتي»

«آقا حساب كردم تازه اگر ?? ميليون پول پيش پژو پارس را به اين شركتها پرداخت كني ماهانه بايد ? تا ? ميليون قسط بدي..آخه من كارمند از كجا دارم اينقدر قسط بدم…»

«مگر حتي قسطي توان خريد برا عامه مردم مونده؟»

«وقتي پول ماشين رو دو تا سه برابر قسطي حساب ميكنند بيشتر از اين كه كمك حال مردم باشه به نفع فروشنده و به زيان اكثريت مردم هست»

«سودش كمر شكنه»

«تماس گرفتم ميگن درحال حاظر اين طرح فقط مال تهرانه شهرستان نداريم»

شركت سايا خودرو برترين شركت ارائه دهنده خدمات فروش اقساطي خودرو در ايران

 

5 اشتباه رايج در عضله سازي و راه هاي جلوگيري از آنها

با گذراندن تمام دوران تمريني خود در باشگاه هاي ورزشي ، مي توانم ورزشكاران معمولي را در مورد تحقير آنها نسبت به آنچه در چنين مراكزي مي گذرد درك كنم (من هر روز اين همه مزخرف را مي بينم ، بنابراين حدس مي زنم كه در حال حاضر حساسيتم كم شده است. ) با اين حال ، به جاي نوشتن نسخه خودم از "چرا از مقاله هاي تناسب اندام متنفرم" ، فكر مي كنم مي توانم معمولي ترين اشتباهاتي را كه روزانه مي بينم انجام دهم.

 

هدف اين مقاله كمك به مبتديان يا افرادي است كه مدتي به باشگاه مي روند اما هرگز ظاهر بدني يا سطح قدرت خود را بهبود نداده اند (باور كنيد تعداد زيادي از آنها در سالن بدنسازي من هستند). اطلاعات ارائه شده در اين مقاله براي مربيان با تجربه جدي چيز جديدي نخواهد بود ، زيرا تصور مي كنم آنها همه از مشكلات زير آگاه هستند.

اشتباه 1 - جلسات روزانه Ab Marathon

 

اشتباهات مبتدي هر چند وقت يكبار مي بينيد كه افراد در باشگاه بدنسازي ساعت هاي بيشماري را صرف تمركز بر روي عضلات شكم خود مي گذرانند؟ خوب ، من تعداد زيادي از اين افراد را مي بينم ، كه همه آنها چربي بيش از حد زيادي دارند و آنها را از رسيدن به هدف نهايي خود دور مي كند. چيزي كه آنها نمي فهمند اين است كه انجام 10 هزار كرانچ در روز به آنها در رسيدن به اين هدف نزديك نمي شود.

 

واقعيت اين است كه انجام تمرينات بي پايان ab از شر چربي هايي كه شكم كاملاً مشخص را پنهان مي كند ، خلاص نمي شود ، به عبارت ديگر ، كاهش نقطه كار نمي كند! به جاي 2 ساعت صرف انجام تمرينات شكمي ، زمان بيشتري را بايد به تمرينات وزنه برداري كل بدن اختصاص دهيد ، با حركات چند مفصلي (يعني اسكوات ، ددليفت ، پرس ، رديف ، ديپس) در مركز برنامه تمريني شما قرار دارد. اين تمرينات به دليل تأثير تحريك كننده بر متابوليسم باعث مي شود در طول جلسه و همچنين بعد از آن كالري بيشتري بسوزانيد.

 

علاوه بر اين ، اگر هدف از دست دادن چربي است ، نبايد از كارديو غافل شويد. م effectiveثرترين زمان براي انجام تمرينات قلبي يا صبح با معده خالي قبل از صبحانه يا بلافاصله بعد از جلسات وزنه برداري است ، زيرا در هر دو مورد بدن شما از گليكوژن تهي شده و بنابراين بدن از چربي براي انرژي استفاده مي كند ، همان چيزي كه شما مي خواهيد. به از هر شكلي از تمرينات قلبي مي توان استفاده كرد ، اما من پيشنهاد مي كنم به دليل دوام دوچرخه ثابت از يك دستگاه نوع متقاطع استفاده كنيد يا به دليل هزينه كالري بالاتري كه هنگام انجام فعاليتهاي قبلي تجربه مي كنيد ، استفاده كنيد.

 

همچنين هنگام تلاش براي چربي سوزي ، رژيم غذايي را فراموش نكنيد ، بدون اين كه جزئيات زيادي را وارد كنيد ، رژيم غذايي شما بايد داراي پروتئين بالا و متوسط ??تا كم كربوهيدرات و چربي باشد (اين موضوع بعداً در مقاله مورد بحث قرار مي گيرد).

منبع

 

https://orlaoneal8.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/orlaoneal8

https://www.openstreetmap.org/user/OrlaOneal8

https://www.tripadvisor.com/Profile/720orlao

https://www.4shared.com/u/omlBYj7g/OrlaOneal8.html

https://www.behance.net/orlaoneal8

https://www.indiegogo.com/individuals/27551453

 

 

 

چرا كولر گازي من صداي سوت مي زند؟

آيا صداي سوت گريتينگ و بلندي را از دريچه هاي خود مي شنويد؟ اگر چنين است ، احتمالاً شما را ديوانه مي كند.

 

در اينجا دليل شنيدن اين صدا را مشاهده مي كنيد: سيستم تهويه مطبوع شما جريان هواي برگشتي پاييني دارد ، به اين معني كه از دريچه هاي برگشتي هوا كافي دريافت نمي كند.

 

بسياري از مشكلات مي توانند باعث برگشت كم جريان هوا شوند ، اما در اينجا 4 مورد از رايج ترين آنها ذكر شده است:

 

    فيلترهاي هواي كثيف

 

    دريچه هاي برگشت مسدود شده است

 

    دمپرهاي بسته

 

    درهاي بسته بسيار زياد است

 

ما با جزئيات بيشتري به اين مشكلات مي پردازيم و در مورد چگونگي رفع آنها صحبت مي كنيم. اما ابتدا ، بياييد ببينيم كه چگونه جريان هوا پايين باعث مي شود سيستم تهويه مطبوع شما اين صداي سوت را توليد كند:

چرا جريان كم هوا باعث سوت مي شود

 

https://vk.com/wall531217510_32466

https://hookedheartie.com/activity/p/868953/

http://geekgirlsnightout.com/membership/activity/p/3347398160276615006/

 

 

دمنده تهويه مطبوع هوا را از خانه بيرون مي كشد.

 

دمنده كولر گازي شما دائماً هوا را در خانه شما گردش مي دهد. اما اگر دمنده شما به اندازه كافي هواي لازم براي گردش خون را دريافت نمي كند زيرا چيزي باعث مسدود شدن يا محدود شدن جريان هوا مي شود (مانند مشكلاتي كه در قسمت بعدي مورد بحث قرار مي دهيم) ، در اصل "براي هوا گرسنه است".

 

اگر سيستم شما "از گرسنگي هوا" رنج مي برد ، به اين معني است كه فشار و سرعت بيشتري وجود دارد ، به اين معني كه شما صداي بلندتر و بالاتري را خواهيد شنيد.

تهويه نظري    https://tahviehnazari.ir/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1/

در مقايسه با تنفس معمولي آن را مانند سوت كردن تصور كنيد: هنگام سوت زدن ، بايد لب هاي خود را بچسبانيد و محكم كنيد تا يك گذرگاه كوچك براي عبور هوا ايجاد شود ، كه باعث ايجاد صداي بلند مي شود. اما وقتي به طور عادي تنفس مي كنيد ، دهان شما باز و باز است و هوا بي صدا بازدم مي كنيد.

 

در حالي كه اين صداي سوت مي تواند آزاردهنده باشد ، اما نكته خوب اين است كه به شما در مورد مشكلي در سيستم شما هشدار مي دهد. جريان كم هوا مي تواند به سيستم شما آسيب برساند و قبوض انرژي شما را افزايش دهد ، بنابراين مي خواهيد هرچه زودتر مشكل را برطرف كنيد.

 

 

حالا بياييد به جزئيات هر مشكل جريان هوا بپردازيم ... به لينكهاي زير مراجعه كنيد

 

http://mel-assessment.com/activity/p/798317/

https://www.linkedin.com/posts/turgut-khan-367b291b7_httpslnkdineb78yqyz-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-activity-6830025934754648064-a3EO

http://drpetepublishing.com/activity/p/658821/

https://www.plurk.com/p/oi2sww

https://edukite.org/activity/p/1505262/

https://www.pearltrees.com/tariqmaqsud#item379012355

https://ok.ru/profile/592882755091/statuses/153870868712211

https://soundbrandingcom.23video.com/vandkunsten-architects-torpedohallen-2

https://www.schick.ca/404/we%27re-sorry%21-this-page-is-not-available.-please-visit-the-schick-homepage-

https://www.isri.org/home/rail-charges

https://www.eغير مجاز مي باشدurlaboratorios.com/nuestros-servicios/aguas/residuos-de-plaguicidas-por-lc-msms

http://vedadate.com/member/blog_post_view.php?postId=141005